|
014 Kolín - Bečváry - Ledečko [ Železniční trať ]Trať byla postavena jako část transverzální, Prahu míjející spojnice Benešova ležícího na Dráze císaře Františka Josefa (fyzicky ovšem vzhledem k terénu odbočující v Čerčanech), a Kolína s odbočkou do tehdy habsburského Kácova. Listina o koncessi pro místní dráhu z Kolína přes Bečvary, Uhlířské Janovice a Rataje do Čerčan s odbočkou z Rataj do Kácova ze dne 10. května 1899 byla udělena Leopoldu hraběti Šternberkovi. Koncesse udělena ke stavbě a ku provozování lokomotivní železnice, kterážto budiž vystavěna jako místní dráha o rozchodu pravidelném. Koncessionář byl povinen do dvou let stavbu dokonati, vystavěnou dráhu pak veřejné vozbě odevzdati.[1] Dráhu vlastnila společnost Místní dráha Kolín – Kácov – Čerčany až do svého zestátnění roku 1925. Provoz z Kolína do Rataj byl zahájen v prosinci 1900, na zbývající části stavěné tratě v srpnu 1901. [zdroj]
AKTUALIZACE: Šormová Helena (INFOSYSTEM s.r.o.) org. 2, 06.12.2021 v 22:35 hodin Copyright 1998-2024 © www.infoSystem.cz, součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule
|
Aprílové počasí jsou časy i nečasy. Aprílové počasí je nad ženu vrtkavější. V dubnu se za den i devět druhů počasí sejde. Na dubnové počasí je předem každá sázka ztracena. Dubnové hřmění rozbíjí mrazy na mrazíky. Bouřky v dubnu zvětšují mokré léto. První bouřky se dostavují na křídlech jiřiček. Přijde-li před Jiřím bouře, bude dlouho za kamny dobře. Dokud není Jiří svatého, neboj se ty hada žádného. Po svatém Jiří lezou hadi a štíři ze země a mají své právo.
|
|
19.4.2001: Rezignoval náměstek ministra dopravy Pavel Braha kvůli falešnému vysokoškolskému diplomu.
|
Zdroj: www.meteopress.cz
|
|
|