|
046 Hněvčeves - Hořiněves - Smiřice [ Železniční trať ]Železniční trať Hněvčeves–Smiřice (v jízdním řádu byla označená číslem 046) je jednokolejná regionální trať. List povolení Františka Josefa Prvního daný ke stavbě a užívání lokomotivní železnice jakožto místní železnice s pravidelnou dopravou byl vydán dne 9. května 1881 společnosti Jihoseveroněmecká spojovací dráha. Koncesionáři se zavázali k okamžitému zahájení stavby a jejímu dokončení nejpozději 1. září 1882 včetně zahájení pravidelného provozu.[1] V úseku Hněvčeves – Smiřice zastávka byl zahájen vlečkový provoz v roce 1881, o rok později byl zahájen pravidelný provoz. V úseku Smiřice zastávka – Smiřice byl zahájen provoz v roce 1895, a v roce 1941 byla trať zaústěna do Smiřic. Železniční stanice v Hněvčevsi vznikla dodatečně, a to kvůli stavbě skladu dnešní firmy Čepro v sousední Cerekvici nad Bystřicí, jehož vlečka je do ní zapojena. Do té doby byla v Hněvčevsi pouze odbočka. Vlaky proto měly výchozí a konečnou stanici Sadová a takto byla trať uváděna v jízdních řádech. Zajímavostí na trati je zastávka Havranec, která nikdy nebyla zprovozněna. V jízdním řádu u názvu zastávky poznámka - zastávka otevřena ode dne vyhlášení. [zdroj]
AKTUALIZACE: Šormová Helena (INFOSYSTEM s.r.o.) org. 2, 16.12.2021 v 17:55 hodin Copyright 1998-2024 © www.infoSystem.cz, součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule
|
Aprílové počasí jsou časy i nečasy. Aprílové počasí je nad ženu vrtkavější. V dubnu se za den i devět druhů počasí sejde. Na dubnové počasí je předem každá sázka ztracena. Dubnové hřmění rozbíjí mrazy na mrazíky. Bouřky v dubnu zvětšují mokré léto. První bouřky se dostavují na křídlech jiřiček. Přijde-li před Jiřím bouře, bude dlouho za kamny dobře. Dokud není Jiří svatého, neboj se ty hada žádného. Po svatém Jiří lezou hadi a štíři ze země a mají své právo.
|
|
18.4.2001: Václav Klaus označil časté vetování zákonů prezidentem havlem za pošlapávání základních prvků parlamentní demokracie.
|
Zdroj: www.meteopress.cz
|
|
|